Deduplikace a porovnávání dat
V rámci direktmarketingové akce s jakýmkoli zaměřením není vhodné ani účelné oslovovat každého člena rodiny samostatně. A již vůbec ne jednu osobu několikrát, v různých variantách. Totéž se týká i firem. Tyto nedostatky v provedení výběru zbytečně zvyšují finanční náklady direkt marketingové nebo telemarketingové kampaně. Odstranění těchto opakujících se adres (duplicit) se označuje jako deduplikace dat.
Deduplikace a porovnávání dat:
- odstraňování duplicitních zápisů o subjektech, které jsou v některých zvolených údajích stejné
- porovnání duplicity v několika dodaných databázích
- u fyzických osob se hledají shody v jednotlivých zápisech, včetně zápisů o dalších rodinných příslušnících a v zápisech k dané adrese.
- u firem a podnikajících fyzických osob je ověřována shoda zápisů IČO, názvů, adres, případně telefonních čísel, faxů, e-mailových adres.
- odstranění duplicit v e-mailových adresách
- doplňování informací z jiných dodaných databází na základě porovnávání více databází
- doplňování informací z našich databází
Typy deduplikace dat:
- Individuální deduplikace dat - deduplikace stejných nebo skoro stejných osob na shodné adrese.
- Rodinná deduplikace dat - deduplikace osob se stejným příjmením na shodné adrese.
- Firemní deduplikace dat - deduplikace shodných nebo téměř stejných názvů firem na shodné adrese.
Pomocí porovnávacích mechanizmů můžeme obohatit původní databáze informacemi z jiných zdrojů, případně nalézt jednotlivé rodinné příslušníky nebo vyloučit již obeslané klienty, případně vytvořit databázi nových potencionálních zákazníků, kteří nejsou součástí zákaznické databáze. Porovnávací algoritmy nejsou nikterak jednoduché a hodně záleží na zkušenostech v daném oboru.